Meie pere hakkas Viikingiteks! | Mitte lihtsalt jutt, kiika meie videoposti <-

Haarasin seekord koostöö võimalusel sabast ja meie teekond viis sel korral Rakvere Linnusesse!

Muidugi on siia juurde ka video postitus, mis sisaldab väga palju emotsioone ja pisut ka huumorit!
PAREMA KVALITEEDI TAGAMISEKS vajuta seadetest 1080HDp Peale!

Räägin siis lähemalt ka sellest, et Rakverre Viljandist sõidab 144 km. Meie junsu küsis pidevalt, et no kaugel see Rakvere siis on ja kuhu ta ikka jääb. Väidetavalt hilisema kivist Rakvere linnuse kohal asus varem Tarvanpea nimetusega tuntud muinaseesti linnus. Taani aga allutas selle omale 13. sajandil! 1346. aastal siis omakorda müüs Taani kuningas Sakslasest ordumeistrile Goswin von Herikelile. Ajaloo taha peidavad end ka huvitavad legendid. Nimelt olla räägitud, et linnuse juurest lähevad maa-alused käigud erinevatesse suundadesse, ning neist on leitud ka erinevaid mõõkasid. Üks viimastest käikudest olevat neljahobusetõllaga sõidetav, mis avastati alles Kiltsi mõisa põllu sisse varisemises. Pika tänava majades pidavat öösiti kuulma kõhedalt erinevaid hääli. Keegi olla kuulnud, et öösel lõhuti puid ja minnes asja uurima olevat olnud kõik vaikne, toas tagasi olles jälle hääli kuulda.

Meie giid seletas ka ajaloost, ning sealsetest tegevustest. Meie programmi nimetuseks oli ''Retk läbi muinasjutu''.  Üldiselt programmi kestuseks on 1,5h aga selle aja vältel oskab giid nii huvitavaks teha elamuse, et see aeg saab terviklikult sisustatud. Aga mis seal linnuses siis õieti tehakse jah?
Julgemad saavad proovida omal käel mõõgavõitlust, väga palju on mõeldud lastele ja ka meie näitasime oma rüütli tegusid! Kes nüüd arvab, et hobuseid ei olegi siis eksite, meie nägime ära vahva 20-aastase Tarzani, kes parasjagu just oma puhkepaigas harjamist ja hooldamist sai. Loomulikult näeb peale hobuse ka veel eeslit ja vahvat kitsepaari! Vaatamisväärsuste seas ootab seal igat külalist kambrike tulirelvu ja loomulikult erinevaid mõõkasid. Meie väike 5-aastane sai käes hoida ka kõige raskemat mõõka. Lisaks tegime rüütlitest pilte mõõkadega ja nägime ka vanaaegseid klaasi taga peidus olevaid leide. Lapse jaoks kõige lemmikum oli kindlasti ''Teaduste kamber'', sealne põlev raamat ei jäänud meil ühekordseks piilumiseks. Nägime ära salajase püssirohu valmistamise retsepti ja teame täpselt kui palju tossu ühest kahurist tuleb! Loomulikult võimalus täiesti ise oma käega vibu lasta ja saada oma ala parimaks vibulaskjaks!
Ehmatasime ära ravitsejate toas, kui meie pereisa aadrit( veresoonest ravi otstarbel verd laskma) lasi teha. Kas teie teadsite, et meile tuntud kartul nende ajastul oli pahaks endeks, et see maa all kasvas ja sealiha üldse ei söödudki? Näiteks mina ei osanud seda arvatagi.  Meie saime kõhud täis tellides hõrgutava ahjuliha koos riisiga, lapsele omanäolise burgeri mille vahel samuti ahjuliha vahel oli. Peale rüüpasime kõik kannutäis kalja ja pärast läks laps veel mänguväljakule. Kelle lastele nüüd klotsid meeldivad, siis seal olid suured puust klotsid täitsa laste omal mänguplatsil. Suviti pidavat  veel päris palju jäneseid ringi lippama, seega lastel pole seal kohe üldse igav.
Lisan veel juurde, et ka suur malelaud kutsus päris paljusid nuppe seal liigutama.
Viimasteks paladeks jäi veel külastus piinakambrisse, surmatuppa ja põrgusse ise. Meie lapsega käisime esimesed kaks läbi aga mees sai ekskursiooni ka põrgusse. Kommenteeris juurde, et vot see on koht juba kuhu peab tulema ise vaatama, et tema ehmatas vahepeal küll fikka korralikult. Meie sellised lemmikumad kohad olid muidugi need keerdkäigud ja trepid, ühes kohas saime kõvasti naerda kui mees hõikas allpool treppi, et tema vist ei mahu ikka.

Mis veel sinna kutsub on lihtne aga saladuslik soovikaev!
Nimelt sinna visates mündi oma sooviga südamest pidi see päriselt täituma!

Lõpetuseks külastasime ära selle tuntud Rakvere Härja kuju, laps viskas omad vembud sealgi ja imetlesime veel viimaks seda suurt linnust ise.

Ja kui seda kõike on ikka veel vähe, siis linnuses toimub ka erinevaid üritusi. Täpselt 20.05 kuupäeval, kui meie käisime oli seal ''Muuseumiöö'', väidetavalt siis eeshoovis toimusid keskaegsed mängud ja võistlused. Seda kõike oleks väga vinge olnud läbi trooni filmida, nende kostüümid ise olid ajastu tippmood!

Kahjuks sel korral meie teekond sai läbi pärast ekskursiooni, sest meie väike rüütel väsis õhtuks ära ja vajus autos unne kodusõidul.