Minu 5-aastane on teismeline?| Pühajessas neid tänapäeva lapsi.




Tavaliselt kui lasteaiapäev õhtusse on kerinud siis pikast päevast kodu minekul ei taha keegi olla viimane. Küll aga meie junsul on hoopis teine mõtteviis. Tihti peale pistab karjuma, jookseb kuhugi peitu, sõimab ja nutab nagu segane. Kodu minekust kuulda ei taha, vea või väevõimuga laps lasteaiast kodu. Tema pahandab vaid, et miks sa tulid järele nii vara. Valverühma minnakse 17.45 ja tema tahtis sinna kohe väga-väga minna. Seal on muidugi täitsa teistsugused mängud, mida siis oma rühmas ei ole. Kõige rohkem huvtab teda kineetiline liiv hetkel. Küllap sobiks ka see mitte kleepuv plastiliin aga no see liiv peab olema.  Jõulude paiku oli mure legodega, et neid ei ole tal kodus. Saime legod kenasti soetatud aga kodus ilutseb see meil voodi all. Ma pole seda mitte kodu tulemise tunnet tema puhul ennist täheldanudki, kui rohkem nagu sellel aastal.  Teine selline aga on riietumine, et helistame lasteaeda ja laps saab vaikselt end valmis riietuda. Küll muidugi nii see päris ei ole. Andkem või 2 tundi ette, tema ikka mängib ja riietumisest ei essugi. Kuigi on ta meil alles 5-aastane siis vahest tunnen, nagu oleks juba teismeline. Tujukused, uksega prõmmimised, sõimamised ja solvumised..., no kirjeldamatu. Ma ise olen üldiselt igasuguste nö laste ”kiiksudega” püüdnud leppida ja rahu säilitada, sest elu on õpetanud, et need on reeglina seotud mingi arenguetapiga või kohanemisperioodiga jne ja mööduvad iseenesest. Rääkimata kõigest väidab ta mulle, et on endale pruudi ka leidnud lasteaias. Ma ei tea kas ma olen selle ise maha maganud, kuid kas mul on veel enam midagi mille üle imestada? Aga vaat, et hilisem variant isegi sobib talle. Ehk alati kell 18.00. Minu lapsele see variant sobis väga, sest kuskil hiljemalt kuuest on enamus lapsed ka koju viidud. Eks ikka tuleb juttu, et väsivad ära ja pikk päevake aga samas last jälgides siis oi ei väsimusest ei ole meil juttu ka. Nädalavahetusel tagus palli külaliste juures lõunast kuni õhtu kümneni ja siis ka sai pahaseks kui ütlesin, et aitab küll me sätime nüüd kodu poole.
Energiat jätkuks ilmselt meil vist homseni välja.


Mis ekstreemsusi teie lapsed lasteaiast ära tulles korraldavad?



Sildid: , , ,